Portfolio Feedback Appreciated

Discussion in 'Graphics, Design, and Photography' started by music4life, Oct 14, 2009.

  1. music4life

    music4life Active Member

    Joined:
    Sep 17, 2007
    Messages:
    816
    Likes Received:
    39
    Hello all, haven't dropped by in awhile and decided it was time. I've recently become very preoccupied with photography.

    My website is http://www.picturecrib.com

    Let me know what you think. And to all who previously used my site as an image host. My apologies, but it was becoming flooded with porn (haha) so I had to shut it down for legal issues.

    Anywho, comments are greatly appreciated. Disregard the "Miscellaneous" page, I haven't gotten the opportunity to update that yet.

    Thanks guys!
  2. TheN00bster

    TheN00bster New Member

    Joined:
    Oct 8, 2009
    Messages:
    28
    Likes Received:
    0
    Device:
    3G iPod touch
    Some good lookin dames. The only thing I don't like about the site, it's a little rough trying to navigate through your libraries. Not your fault.
  3. willj12

    willj12 New Member

    Joined:
    Feb 19, 2009
    Messages:
    62
    Likes Received:
    0
    Device:
    2G iPod touch
    This may seem a bit harsh sorry!

    IMO the website is well designed but poorly integrated, your site is designed in a nice simplistic way, but then is crowded by ugly ads.
    The slideshow is too fast and the photos come over the black border, they should be just before the border otherwise it just looks messy.
    It is a flash site, very SEO unfriendly, at least put in a title and description meta tags.
    The site should be coded for a 1024x768 display, this is still what many people use, on a website I manage in the last month 152 visitors were using 1024x768.

    1.
    1440x900
    201 29.56%
    2.
    1024x768
    152 22.35%
  4. spoonforknife

    spoonforknife Retired Moderator

    Joined:
    Nov 15, 2007
    Messages:
    6,896
    Likes Received:
    317
    OMFG JEREMY. I'll take a look at it.

    EDIT: You misspelled field in the about page. Also, navigation is not consistent. The navigation between photos in the 'Miscellaneous' category is totally different from that of Nature. I also don't like the fact that half of the screen is dedicated to your name. Sorry.

    Please Register or Log in to view images



    As for the photography, most of it is fantastic, but the few cell-phone quality photos need to be removed. Also, a few of the portrait pictures are... tbh, kind of bad pictures. Overall, very nice though.
  5. mphantom93

    mphantom93 Member

    Joined:
    Feb 18, 2008
    Messages:
    179
    Likes Received:
    5
    Device:
    iPhone 5S
    Mostly very nice photos, not really gonna critique the site that much. (it's a total 'meh...' for me, lol. sorry) I do agree with willj12, one main thing is the photos crossing over the black border at the bottom, very nice photos though!
  6. music4life

    music4life Active Member

    Joined:
    Sep 17, 2007
    Messages:
    816
    Likes Received:
    39
    Yeah, I used some weird site maker to make it and I'm still working on it. The cell phone quality pictures aren't even mine haha they came with the design and I haven't gotten the opportunity to change them.

    Thanks for the criticism though guys! Keep it up. I'll take it all to heart and work to improve it next time I update it.

    And btw, hello spoony

    Please Register or Log in to view images

  7. Abcmsaj

    Abcmsaj Retired Moderator

    Joined:
    Jan 26, 2008
    Messages:
    5,501
    Likes Received:
    122
    Device:
    iPhone 6 Plus
    M4L/Jeremy - hyperventilating - love the portfolio.
  8. music4life

    music4life Active Member

    Joined:
    Sep 17, 2007
    Messages:
    816
    Likes Received:
    39

Share This Page