iTunes does not connect to your iPod anymore

Discussion in 'iPod touch' started by jrcomms, Feb 27, 2010.

  1. jrcomms

    jrcomms New Member

    Joined:
    Feb 26, 2010
    Messages:
    1
    Likes Received:
    0
    Device:
    iPod touch
    Hi there,
    if iTunes tells you that your iPod doesnt have the requested software to be able to connect, and that you need to reinstall iTunes for it to work again, it will not actually work again unless you ALSO uninstall Quicktime, Safari and MobileMe together with iTunes.
    Do uninstall everything, then reboot, then go to apple.com and reinstall iTunes and the rest (if you wish so).
    Then connect your iPod. It should now work.
    It might now tell you that there's a problem of "jumelage" in French. Don't be scared: all you need to do is to unplug it from your computer, turn it off completely and then switch it back on WHILE pressing the "home" round button. This will restaure it.
    Now it should work fine.
    If it doesn't please post a reply and i'll try to help.


    Si votre iTunes ne reconnait plus votre iPod et vous demande de réinstaller iTunes, il faut donc désinstaller iTunes, MAIS AUSSI désinstaller Quicktime, Safari et MobileMe. Redémarrez. Une fois tout désinstallé, allez sur apple.com/fr et résinstallez iTunes, et tout le reste si vous le souhaitez.
    Réessayez de brancher votre iPod par le cable USB et tout devrait fonctionner à nouveau.
    Il se peut qu'iTunes vous dise à présent "problème de jumelage", à ce moment-là, pas de panique: débranchez votre iPod, éteignez-le complètement, et rallumez-le EN APPUYANT SUR LA TOUCHE RONDE appelée "home". Votre iPod se verra "restauré". Rebranchez votre iPod et tout devrait fonctionner.
    Si cela ne fonctionne toujours pas, merci de me répondre et j'essaierai de vous aider.

    Bien à vous,
    JRComms

Share This Page